Artist:Westlife(原唱:Lonestar)


He called her on the road

他從外地打電話給她

From a lonely cold hotel room

從冷冰冰的旅館打電話給她

Just to hear her say I love you one more time

只為了要再聽她說一次我愛你

And when he heard the sound

當他聽到話筒裡傳來

Of the kids laughing in the background

孩子們嘻笑的聲音

He had to wipe away a tear from his eye

他拭去眼中的淚水

A little voice came on the phone

一個稚嫩的聲音在電話中出現

Said ” Daddy when you coming home

說:爹地 你什麼時候回來?

He said the first thing that came to his mind

他說出腦海浮現的答案

 

I’m already there

我已在你身邊

Take a look around

看看四周

I’m the sunshine in your hair

我是你頭髮裡的陽光

I’m the shadow on the ground

我是地上的影子

I’m the whisper in the wind

我是風裡的微音

I’m your imaginary friend

我是你幻想的朋友

And I know I’m in your prayers

我知道我在你的祈禱中

Oh I’m already there

我已在你身邊

 

She got back on the phone

她把電話接過來

Said I really miss ya darling

說:親愛的 我真的很想你

Don’t worry about the kids

別擔心孩子

They’ll be alright

他們很好

Wish I was in your arms

真希望躺在你懷裡

Lying right bare beside you

躺在你身邊

But I know that’ll be in your dreams tonight

但我知道今晚我會到你夢裡

And I’ll gently kiss your lips

溫柔地吻你

Touch you with my fingers

用指尖輕撫你

So turn out the light

所以關上電燈

And close your eyes

閉上眼睛

 

I’m already there

我已在你身邊

Don’t make a sound

別作聲

I’m the beat in your heart

我是妳的心跳

I’m the moonlight shining down

我是灑下的月光

I’m the whisper in the wind

我是風裡的微音

And I’ll be there ‘till the end

我會在妳身旁直到永遠

Can you feel the love that we share

妳能感受到我們的愛嗎

Oh I’m already there

我已在妳身邊

 

We may be a thousand miles apart

我們或許相隔千哩

But I’ll be with you wherever you are

但無論妳在哪裡我都會在妳身邊

 

I’m already there

我已在妳身邊

Take a look around

看看四周

I’m the sunshine in your hair

我是妳頭髮裡的陽光

I’m the shadow on the ground

我是地上的影子

I’m the whisper in the wind

我是風裡的微音

And I’ll be there ‘till the end

我會在妳身旁直到永遠

Can you feel the love that we share

妳能感受到我們的愛嗎

Oh I’m already there

我已在妳身邊

I’m already there

我已在妳身邊

 

 

 


很喜歡這首歌

唱得很有感情

特別是前二段部份

大概是因為westlife幾個有妻兒了

所以感受很深吧

真的打動到我的心

arrow
arrow
    全站熱搜

    mitsuki8533 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()